Vormgeving

  • De website dient ontworpen te zijn op basis van de huisstijl van de TU Delft.
    • fonts:
    • kleuren:
    • logogebruik
    • beeldgebruik
  • De website dient mbt vormgeving, inhoud en beleving aan te sluiten bij de doelgroep(en).
  • Er dient geen gebruik gemaakt te worden van banners aan de rechterkant van het scherm of andere elementen die geassocieerd worden met reclame.
  • De website dient een moderne uitstraling te krijgen maar moet wel bij de TU Delft passen.
  • Er dient te worden vastgehouden aan de volgende drie regels mbt het ontwerpen voor web 2.0 (zie artikel op frankwatching ):
    • gebruik een duidelijk grid en hou ruimte voor wit
    • speel met kleur en grijsvlakken.
    • Maak gebruik van goede en functionele typografie
    • Hiermee hoeft er dus geen gebruik gemaakt te worden van kleurverlopen, spiegelingen en drop-shadows die soms het ontwerpen voor web 2.0 domineren
  • Het logo blijft gehandhaafd
  • De descriptor zal alleen in het engels gevoerd worden
  • De descriptor komt onder of naast het logo te staan
  • De payoff moet onder de descriptor of onder het logo geplaatst worden.
  • Er wordt een extra font toegevoegd, voorlopig bookman old style. Voor internet moet gekeken worden hoe hier op aangesloten kan worden (webleesbaarheid)
  • Er moet meer met corpsgroote gewerkt worden (grotere verschillen).
  • Er is een kleuren palet samengesteld van verschillende blauws tinten, met accentkleuren
  • De kleuren kunnen vrij gebruikt worden, en zitten niet gebonden aan faculteiten, diensten of andere organisatorische delen van de TU.
  • Er mogen geen kleuren geclaimed worden voor een organisatorische eenhei, thema of doelgroep.
  • Op papier zal met oormerken gewerkt worden, aan de linkerkant, op 7 plaatsen.
  • De beeldtaal richt zich op de menselijke kant, de problemen, en de oplossingen.
  • Eisen voor beelden:
    • Helderheid
    • Harmonie in kleur
    • Onderwerp duidelijk "leesbaar", statement
    • Uitsnedes (focus)
    • Kwalitatief
    • Foto en filmbank om uit te putten
  • Beeldgebruik dient internationaal toepasbaar te zijn
  • Indien een (organisatorisch) onderdeel van de TU Delft 100% onderdeel uitmaakt van de TU Delft dient deze zich volledig te conformeren aan de webhuisstijl van de TU Delft.
  • Als een samenwerkingsverband voor meer dan 50% bestaat uit organisatorische eenheden van de TU Delft dient dit initiatief zich volledig te confrormeren aan de volledige huisstijl van de TU Delft.
  • Dit geldt ook voor initiatieven waarvan de TU Delft de penvoerder is.
  • Voor overige samenwerkingsverbanden dient de webhuisstijl te voorzien in richtlijnen om dit samenwerkingsverband op internet te laten communiceren.
  • Er dienen richtlijnen te zijn voor het gebruik van het logo van de TU Delft op andere websites dan die van de TU Delft.
Be Sociable, Share!

Leave a Reply

© 2011 TU Delft